2015. december 12., szombat

Digitális kompetenciák fejlesztése a földrajzban

A kurzus első feladata az volt, hogy kis csoportokban azonos szaktárgyanként, olyan módszereket, alkalmazásokat és eszközöket gyűjtsünk, amelyek segítségével a fejleszthető a digitális kompetencia az adott tantárgyban. A mi esetünkben ez a tantárgy a földrajz volt. Véleményem szerint a mai világban rengeteg olyan módszer van ami, segítségünkre lehet ebben a témakörben. Ezek közül néhányat be szeretnék röviden mutatni.


Elsősorban az én személyes kedvencemmel nyitnám a sort. Egy Magyarország térkép, amin egy darts nyíl segítségével kell meg adnunk a felvillanó város, település vagy község pontos helyét. A program kilométer pontossággal megadja, hogy mennyit tévedtünk az eredeti ponthoz képest a térképen.





Véleményem szerint a játék nagyon hasznos lehet a diákok számára is, mert egyszerre izgalmas és tudást közvetít számunkra.



forrás: http://kirandulastervezo.hu/jatek/darts/

A mai modern világban a Google maps használata már mindannyiuk számára kézenfekvő lehet. Fontosnak tartom, hogy a Google map-ot diákjaim figyelmébe ajánljam e feladat keretein belül, mert rengeteg hasznos információt tud nyújtani és kiválóan tudunk vele tájékozódni akár egy idegen helyen, terepgyakorlaton, városnézőtúrán. Továbbá a műholdas utcatérkép változata is nagyon hasznos lehet.

A Google maps tehát kiváló lehetőség, hogy a térképi és térbeli tájékozódásunk egyaránt fejlődjön.





                                                           
forrás: http://americangeo.org/map-links/


Továbbá fontosnak tartom még a földrajzi dokumentum filmek és videók elemzését. Egy hegységképződési folyamatot egy videó kitűnően tud közvetíteni, átadni a fiatal hallgatók számára, hogy ne csak a tankönyv általi száraz szöveget kapja. Hanem egy vizuális képet is kapjon a folyamtok egymás utániságáról. 



Összességében tehát a földrajzban sok-sok olyan módszert találhatunk, amivel a diákok digitális kompetenciáik növelhetőek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése